404 Not Found


nginx/1.18.0 (Ubuntu)
Chioșcuri de la școli din București și Ilfov, amendate pentru că vindeau dulciuri elevilor – Ziarul Strada
duminică , 22 decembrie 2024
Home » News » Chioșcuri de la școli din București și Ilfov, amendate pentru că vindeau dulciuri elevilor

Chioșcuri de la școli din București și Ilfov, amendate pentru că vindeau dulciuri elevilor

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a aplicat miercuri 20 de amenzi în valoare totală de 170.000 lei și 3 avertismente chioșcurilor cu alimente de la școlile și grădinițele din București și Ilfov pentru că nu respectă regulile privind alimentația sănătoasă, arată un comunicat al instituției. De asemenea, inspectorii au oprit de la vânzare sute de kilograme de dulciuri și chipsuri. Controlul inspectorilor ANPC a vizat 32 de societăți comerciale din București și județul Ilfov. Totodată, inspectorii ANPC au dispus oprirea definitivă de la comercializare a cantității de 405 kg produse alimentare nerecomandate preșcolarilor și școlarilor (prăjituri, bomboane, ciocolată, acadele, chipsuri, biscuiți sărați, snacksuri, napolitane) în valoare de 5.587,5 lei și 627 litri sucuri și băuturi răcoritoare cu conținut de zahăr ridicat, în valoare de 5.016 lei. Parteneriat cu școlile În data de 11 februarie 2020 Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, Federația Națională a Asociațiilor de Părinți din Învățământul Preuniversitar din București și Inspectoratul Școlar al Municipiului București au încheiat un parteneriat care are ca principal obiectiv verificarea modului de aplicare a legislației în vigoare privind alimentația sănătoasă în unitățile de învățământ preuniversitar. Eduardt Cozminschi, președintele ANPC, a declarat că ”verificările au pornit de la premisa importanței educării micilor consumatori cu privire la un stil de viață sănătos. Ne dorim ca viitoarele generații de consumatori de servicii și produse să-și formeze de timpuriu un comportament alimentar sănătos, si totodată, să fie pe deplin informați cu privire la caracteristicile produselor pe care le consumă”.